Aan boord van de Threant

19 juni 2017 - Frankfurt am Main, Duitsland

Na een autorit van 475 km komen we om 16:15 uur aan in Frankfurt am Main. De kapitein Marcel haalt ons op bij de poort van de industriehaven. Alles hermetisch afgesloten maar we mogen mee naar binnen. Het schip is bijna leeg. Nog maar 700 ton zout moet er uit. Morgen om 6 uur maken ze dat af. Het is nu te warm?? 33 graden celcius!!

De auto wordt aan boord getakeld. Dat gaat heel gemakkelijk ( zie video).

We hebben een mooie 'woning'. Zo wordt genoemd. Een eigen keuken, badkamer met douche en toilet, tv en een zitje.

Om 18 uur wordt er gegeten maar wij mogen ook wat later eten. We drinken eerst een wijntje in de schaduw. Voor Wolter had ik zelf glutenvrije maaltijden meegenomen die kunnen we opwarmen. Ik eet mee met wat de pot schaft! Marcel kan prima koken!

Marcel is de kapitein en er zijn nog een stuurman en een dekknecht aan boord.

De mannen gaan even met een speedbootjr naar een terrasje. We kunnen mee maar blijven even aan boord. Morgen weer een dag. Een vaardag: 3 sluizen op lvaren. En laden (kunstmest) en dan de Rijn afzakken. Einddoel is Antwerpen. Wij varen 2 nachtrn mee! Leuk:)

1. Annelies:
    19 juni 2017
    Klinkt goed, lieve lui!
    Weer heel iets anders dan met jullie eigen boot. Kan Wolter zich wel inhouden of jeuken z'n vingers om stiekem het stuurrad over te nemen?? Fijne vaardagen! Liefs van het bergvolk