Dag 30: dagje Antwerpen

10 augustus 2017 - Antwerpen, België

Zwerven door het oude Antwerpen

Het is vandaag stadsweer: bewolkte luchten en een temperatuur van zo'n 18 graden. Zonder jas maar met plu's gaan we de stad in. We lopen langs de Schelde. Wat is de kade hoog! De oude overslaghallen zijn bewaard gebleven, daaronder is een soort opslag voor oude boten: houten boeiertje, houten vrijheid, grote aak, een oude houten mijnenveger.

We wandelen de stad in. Eigenlijk verandert er niets in de oude binnenstad. We zijn hier de laatste jaren een paar keer geweest. De grote winkelstraat de Meir is zoals alle grote winkelstraten in NL. Alle ketens bij elkaar. Als je niet in kledingzaken bent geïnteresseerd, zoals wij, heb je hier niet veel te zoeken. We wandelen er door heen. Het gebied rondom de grote Markt vinden we het gezelligst: veel oude pandjes. Daar zoeken we een terrasje waar we kunnen lunchen. Ze doen op ons verzoek, de warmtestraler aan. Het is best fris!

Na de lunch, het is inmiddels half 4 lopen we terug en komen bij de haven langs een ijssalon waarvan de eigenaar de 3e ijs-prijs heeft gewonnen van België. Inderdaad: heerlijk ijs!

Morgen doen we MAS: het museum aan de Schelde. Schijnt de moeite waard te zijn.

Nu regent het: wij zitten op tijd binnen!

1. Ernest:
    10 augustus 2017
    Nee, geen Antwerpse ijsjes snoepen maar natuurlijk Antwerpse handjes!!!
  2. Herman Groen:
    11 augustus 2017
    Veel plezier o.a. in MAS. Warm aanbevolen.