Dag 31: Antwerpen : bezoek aan MAS

11 augustus 2017 - Antwerpen, België

Museumbezoek

Eindelijk, na al die keren dat we MAS oversloegen, tijdens ons bezoek aan Antwerpen, hebben we het vandaag gedaan!! Het prominente, rode gebouw aan Willemdok, volgens de laatste architectonische snufjes, hebben we vandaag bezocht. Het is een mooi gebouw. De ramen zijn golvend, de rode stenen hebben Antwerpse Handjes die het gebouw 'rechtop' houden, volgens de informatie. Ik heb de Antwerpse Handjes ook als chocolaatjes gezien, Ernest! Lekker!!  Je kunt vrij het museum inlopen en op het panoramadak genieten van het mooie uitzicht over de Schelde en Antwerpen met de oude stad en de havens. Wij willen ook de museumzalen bezoeken, daar moet je (uiteraard) entree voor betalen. Met een polsbandje om, zoals bij festivals, kun je de hele dag in en uit lopen. Dat doen wij ook halverwege ons bezoek. We gaan even lunchen in een eigentijds klein restaurantje, waar ze o.a. heerlijke salades serveren!

Ik moet even rechtzetten wat de afkorting van MAS betekent. Het is  Museum aan de Stroom ( dus niet Schelde, zoals ik dacht!). De 10 verdiepingen hebben verschillende onderwerpen. Wij bezoeken alleen de geschiedenis van de haven van Antwerpen, tentoonstelling over Macht en zijn symbolen, over Eetcultuur van Antwerpen en over Chocolade. Het is een mooi gebouw. De informatie over het tentoongestelde vrij beperkt. Wij vinden het altijd wel jammer als er geen link wordt gemaakt naar de huidige tijd, bijvoorbeeld bij de havens en bij de macht in de wereld. Desondanks was het bezoek zeer de moeite waard.

Verder geen uitstapjes vandaag. Straks komt Renée met de trein, die is 5 uur onderweg geweest vanuit Groningen. Wij halen haar op. Dat is een half uur lopen naar het station. En weer terug :) Ik weet niet of Renée dat ook al weet ;)

Morgen.... we laten het een beetje aan Renée over. Direct gaan varen of nog even Antwerpen verkennen?

1. Renée:
    11 augustus 2017
    Antwerpen verkennen ijsjes eten Wijntjes drinken
  2. Ernest:
    11 augustus 2017
    Ha ha Renée, goed idee!!!
    Veel plezier daar met elkaar!
  3. Annelies:
    11 augustus 2017
    Ik vergeet telkens om de naam van Ernest weg te halen. Het was dus net mijn reactie maar Ernest is het met me eens hoor!!!