Dag 50: Culemborg > Wageningen

30 augustus 2017 - Wageningen, Nederland

Mooie tocht over de rivier

We werden wakker met regen aar na t ontbijt was het droog.

Eerst water tanken was het plan. Een boot aas al ruim 45 minuten bezig maar het schoot niet op, zei hij. Ieder keer €0,50 erin maar er was geen druk op t water dus duurde het erg lang. Wij  besluiten om er maar niet aan te beginnen.

Het was heel lekker op het water. Geen zon maar goede temperatuur. Dus met korte broek en zonnebril vanwege het felle licht toerende lekker over de Lek  naar de Nederrijn.

In Rhenen leggen we aan. We gaan het plaatsje  in. Roosje heeftzin in mosselen en gaan webinar de AH deze kopen voor vanavond. Gelukkig zijn we met z'n vieren om alles te sjouwen. Na een tussenstop bij ijsslalon De Gouden IJslepel, komen we terug bij de boot.  Daar kunnen we heel gemakkelijk water tanken. Alles is daar vrij: ligplaatsen en watertanken.  We hadden daar dus prima kunnen overnachten maar we varen door naar de jachthaven van Wageningen. Daar lopen de haven binnen tegen half 6. De havenmeester heeft net alles afgesloten maar we kunnen wel ergens liggen. Morgen even afrekenen.

Als we lekker op t achterdek zitten, nadert er een giga regenbui. We hebben net op tijd alles binnen. Daar borrelen we gezellig verder. Later eten we mosselen. We hadden een heerlijke dag.

• Afstand : 35 km
  • Motoruren: 4,2
  • Sluizen: 1 totaal : 81 sluizen
  • Windkracht N2, temp. 24
  • Havengeld:€17,-  Sanitair: goed en schoon

1. Herman Groen:
    31 augustus 2017
    Ik heb met de verschrikkelijke regenbuien op wo 30 aug vaak aan jullie gedacht. Maar gelukkig hebben jullie het water dat van boven kwam goed kunnen omzeilen....
  2. Annelies:
    31 augustus 2017
    Om jullie niet jaloers te maken op ons..... wij zijn vandaag ook opgestaan met regen!
    Ach, die mosselen smaken binnen net zo lekker als buiten, toch?
    Hopelijk vandaag weer droog weer voor jullie!
  3. Ytje:
    31 augustus 2017
    Nog lekker genieten met elkaar. Ondanks de buien in de boot kan het ook knus gezellig zijn.