Dag 52: Doesburg > Zutphen

1 september 2017 - Zutphen, Nederland

Een zonnige start van september

Vanochtend zijn we met de zon vertrokken naar Zutphen. Het is mooi weer om te varen. De korte broek kan aan en de zonnebril gaat op! We varen stroomafwaarts naar Zutphen. Het water is glad en heeft tegenstroom van verschillende neren (onderstroom). Dat geeft allerlei draaikolkjes. Bij het invaren van deze jachthaven is dat het meest voelbaar. Daar is de neer behoorlijk. We komen als een dronken boot binnen.

Nadat we afgemeerd hebben, in de rustige haven (2 passanten)  gaan we de stad in.

Zutphen is een mooi oud Hanzestadje, met leuke straatjes en aparte winkeltjes. Wij zoeken een lekker terrasje waar we heerlijk lunchen.  Daarna langs de kermis terug naar de boot.

Tegen 4 uur gaan Roosje en Rutger naar het station. Voor hun zit deze boottocht er weer op.  Het was heel gezellig! :D Wij mogen nog even doorvaren. Ook top!

Vanavond gaan we het vuurwerk bekijken dat het startsein is voor het einde van het seizoen ( zo zei de havenmeester het!) Aan de overkant van de IJssel wordt het afgestoken. Wij zijn er klaar voor! Pfieuwwww !!!!

• Afstand:
  • Motoruren:
  • Sluizen : 0
  • Wind:NO2, temp. 20 graden
  • Havengeld: €22,- per nacht incl. Stroom exclusief douches, inclusief Wifi( goed werkend)
  • Voorzieningen : op 100 meter van het stadscentrum , 4 minuten fietsen van AH.

1. Annelies:
    1 september 2017
    Ah, vuurwerk!
    Wolter, houd Conny maar goed in de gaten dat ze niet stiekem naar de overkant van de IJssel vlucht om zèlf wat vuurpijlen de lucht in te schieten!!