Dag 9 Dagje Maastricht

20 juli 2017 - Maastricht, Nederland

Slenteren door Maastricht

Vannacht trokken er een paar fikse onweersbuien over. De was hing buiten. Vanochtend waaide het behoorlijk. Toen wij terugkwamen uit de stad, bleek dat onze buurman het wasrekje, met was, had gered, dat aan de reling hing. De vriendelijke man had het met touwtjes vastgezet. Aardig hè?

We bezoeken aan de overkant van de Maas, de nieuwe wijk ( rond 1992)  Céramique. Daar is in 1992 het Verdrag van Maastricht getekend waarin werd afgesproken dat er een Europese monetaire unie zou komen. De euro! €€€€€. Wij zijn er blij mee omdat we morgen geen Belgische franken en over 3 dagen geen Franse franken en later ook geen Duitse marken hoeven te wisselen.

We bezoeken een kleine expositie over Mosa keramiek. Een paar vitrines die een overzicht(je) bieden van de collectie. Het was mooi om te zien hoe de stijlen in de loop van de vorige eeuw veranderden.

De rest van de dag brengen we door met een lunch buiten op een terrasje en al slenterend door de mooie oude straatjes van Maastricht. Het Vrijthof is bijna helemaal in beslag genomen voor de concerten van onze muzikale Maastrichtenaar : André Rieu. Vanaf 7 juli treedt hij 8 x op. De laatste keer is zaterdag. Kaarten vanaf €59,- . Wij zullen het niet meemaken.....:)

Terug in de haven tanken we water. De havenmeester stelt een hele lange slang ter beschikking. Er is nl. maar 1 watertappunt. Dus in principe wordt er niet getankt maar zij is een aardige havenmeester. Kosteloos.

Qua voorzieningen is het niet een bijzondere haven: geen WiFi, geen water bij de steigers, stroom op een pasje, wasmachine/ droger is sterk verouderd, stadse prijzen. Maar ook:  gezellige haven met restaurantjes en terrasjes, midden in de stad, beschut, lekkere douches (€0,00) en natuurlijk is Maastricht een gezellige stad.

Morgen gaan we de grens over !!!!!! BELGIË, BELGIË BELGIË . Werk aan de winkel voor Wolter: de eerste internationale gastenvlag dit jaar in top! Top, hè.

1. Renée:
    20 juli 2017
    Leeeeuk
  2. Annelies:
    21 juli 2017
    Ha ha, je kietelt onze André wel héél oneerbiedig aan z'n onderlip, Wolter!
    Nu nog een muziekje erbij en dan heb je je eigen concert!
  3. Herman Groen:
    21 juli 2017
    Dank voor jullie verslag. Fijn te merken dat het zo goed gaat.
    (weet je dat Irving een jaar in Maastricht heeft gewoond i.v.m. zijn studie voor de hoofdakte?)
  4. Elisabeth:
    31 juli 2017
    Je had kunnen vragen of je met je ukelele tegen een kleine vergoeding mee zou mogen fiedelen, broer.
    Goed voor je Bucketlist-die-je-niet-hebt :-)