door gebied Lorelei over de Rijn ( Middenrijn)

21 juni 2017 - Düsseldorf, Duitsland

Gisterenavond waren we volgeladen met Kali. Daarna varen we met een vieze witte boot weg. Weer het zelfde stuk terug over de Main. Als we varen gaat de bemanning direct aan de slag om alles weer schoon te spuiten. Het wordt redelijk schoon maar morgen wordt het weer vies als ze gaan lossen. Daarna wordt het schip helemaal spic en span gemaakt. Als we in de sluis liggen wordt nog een auto aan boord gehesen. De moeder van Marcel, Ariene, komt aan boord omdat we 24 uur moeten doorvaren. Zij neemt een wacht over vannacht. Met passen en meten, we hebben niet veel ruimte over, past de 4de auto ertussen. Dat gebeurt allemaal tijdens het schutten. Ieder weet wat te doen en alles gaat heel relaxt!

Zo rond 20 uur gaan we met z'n allen eten. Het is gezellig in de stuurhut. Ondertussen vaart de Threant lekker door. Wij zitten lekker op t achterdek tot de muggen het niet meer toelaten.

We gaan slapen. Het is inmiddels tegen half 12. Om half 5 worden we gewekt door Marcel omdat we een mooie route hebben door de Lorelei met wijngaarden.

Wolter gaat op maar ik draai me toch maar om. Om 8 uur word ik wakker. Dan is het ook mooi op de Rijn.  De Lorelie heeft schitterend gebergte. En veel wijngaarden.

1. Annelies:
    21 juni 2017
    Zeg, wat is dat nu: Wolter wèl vroeg uit de veren en jij draait je nog een keertje om, Conny!!!.....................
    Dat moet een heel lekker bedje zijn of je hebt afgelopen tijd te hard gewerkt en moet je nu bijtanken!
    Ach, Wolter heeft je vast wel mooie verhalen erover verteld, toen je weer wakker was.