Pinksterweekend in Friesland

2 juni 2017 - Leeuwarden, Nederland

.Middelseeroute : van Sneek naar Leeuwarden

Vanochtend eerst boodschappen gehaald in Bolsward en direct door naar Heeg. De boot ligt te 'shinen' in de zon. Boeltje inladen en vertrekken.

We denken dat het heel druk wordt dit weekend rondomhet IJsselmeer en de Waddenzee, dus vertrekken we naar het noorden.

Via de toeristische route door IJLst en Sneek varen we de Middelseeroute naar Leeuwarden. We moeten wel alles van het dak afhalen. Doorbaarthoogteis 2,50m dus dan kan het net. Het is helemaal niet druk. Ook niet in Sneek.

Lekker weertje , nauwelijks wind. Tegen half 6 liggen we voor de Hermesbrug van Leeuwarden. Renée komt aan boord dus we gaanom 18 uur door de bruggen.

We liggen nu aan de kant voor de Harmonie: het kloppende culturele hart van de Culturele hoofdstad van 2018!! We zijn bofkonten!

Afstand 35 km , Vaaruren: 5 , temperatuur: 24 , wind: NW1

1. Roosje:
    2 juni 2017
    Wat een leuke foto van jullie koekies!
  2. Herman Groen:
    3 juni 2017
    Van harte wens ik jullie een fijn, zonnig, niet te winderig pinksterweekend. Heb het goed
  3. Annelies:
    3 juni 2017
    Weer helemaal op de hoogte van jullie bootavonturen: leve het internet in deze gîte!
    Maar jullie gaan lekker, hoor!
    Fijne Pinksterdagen met hopelijk nog steeds mooi weer daar.
    Wij hier in een mooie gîte, hoog in de bergen: echt een Heidi und Petergefühl!!!