Dag 12 Hoei- Namen

23 juli 2017 - Namen, België

Buienalarm op de Maas

Zo rond 10 uur was de haven leeg. Alle passanten zijn vertrokken. Wij zijn iets later. Het weer is minder dan de eerdere dagen. Wolken en veel wind. Onze buienradar is bedrieglijk positief. Buienalarm is solidair met buienradar! Helaas hebben we vandaag in tegenspraak met onze weerstations een paar fikse buien gehad op de Maas. Het goede nieuws is dat de buien vielen na het sluizenwerk.

Toch is deze kant opvaren ( de Maas opvaren i.p.v. afvaren) leuker: beter uitzicht op de berghellingen. We doen 2 sluizen vandaag waarvan de eerste een deur had die omklapt en wegzakt op de bodem. ( te laat met filmen, helaas) De tweede deur is een grote schuifdeur, (zie filmpje) .

In de laatste sluis krijgen we een deels ingevuld formulier. ( foto). Geen idee wat ze daar verder mee doen. We moesten wel doorgeven of we vandaag verder gingen dan Namen. Dat is natuurlijk wel handig voor de bediening.

We liggen nu aan de kant Namen. Het regent. We blijven lekker aan boord. Namen kennen we al en lokt niet met regen.

• afstand: 30,2 km
  • Motoruren: 4,3
  • Aantal sluizen: 2
  • Totaal aantal sluizen: 20
  • Totaal aantal km's tot vandaag: 460 km
  • Windkracht: Z3 gevoelswindkracht: Z5-6 ( af en toe) , temp. 19
  • Havengeld: nog niet betaald.
  • Voorzieningen: stroom ( muntjes van de havenmeester) en water op de kant.
  • Centrum is op loopafstand

1. Herman Groen:
    25 juli 2017
    Sterkte, voor zover nodig!
  2. Elisabeth:
    31 juli 2017
    Ook wel eens lekker : avondje thuis blijven....