Dag 6 Grave> Venlo

17 juli 2017 - Venlo, Nederland

Zomeren op de Maas

Gisteravond nog even historisch Grave bekeken. Een oud vestingstadje met oude pandjes maar ook moderne panden die niet echt uitnodigen qua ligging: appartementen met uitzicht op andere appartementen. Om de haven heen zijn de projectontwikkelaars ook actief geweest: veel moderne appartementen.

Vanochtend lopen we eerst naar de AH. Direct achter de haven kun je boodschappen doen. Van Hema tot Kruidvat. Je kent het wel. De ludieke winkeltjes zijn wat verder in het centrum  zagen we gisteren.

We varen ' na de koffie' ( dat is rekbaar) weg. Vandaag varen we voor het eerst een zomerse Maas. Deze route kennen we wel maar dan meestal bij slecht weer èn op de terugweg. Dit bevalt ons beter!

De rivier is mooi. Niet druk,wel wat vrachtboten en recreatievaart. Sluis Sambeek heeft 3 sluiskolken dus dat gaat snel: direct invaren en schutten. De kijkers op de kant zijn altijd in voor  een praatje,  terwijl we naar boven worden geschut. Natuurlijk worden we in het Fries aangesproken: waar de reis heen gaat. Gelukkig verstond ik hem meteen! Meneer ging ook naar de Moezel, met de camper. "Ook" slaat dus op de Moezel ;). Nou, tot later dan!

We moeten doorvaren tot Venlo want na Mook ( Mokerplas) zijn er geen jachthavens meer. Met dit weer is dat geen straf!

• Afstand: 65 km
  • Motor/Vaaruren : 6,5