10. Afscheid van ruim water

20 augustus 2018 - Blokzijl, Nederland

Vandaag voeren we weg met een mooie, zwarte lucht aan de Noord -Hollandse kant. Prachtig gezicht. We hebben de wind een beetje westelijk en daarna draait hij naar het NW. Het is niet veel wind (2-3). Het is lekker buiten zitten. Temperatuur: korte broek ;)

Onder de Ketelbrug door, door het Ramsgeul: we varen lekker zo naar het Zwarte Water en naar Vollenhove. Daar leggen we aan in de jachthaven.  De aanmeldsteiger is rond. Best bijzonder om daar een boot aan te leggen.🤔 We leggen dus aan en informeren voor een plekje. Er zijn veel lege boxen, hadden we gezien. De havenmeester denkt daar anders over: hij moet puzzelen en zegt dan : blijf maar even liggen want ik moet even nadenken. Hoe lang dat ging duren, wist hij niet. Hij was er tot 19:30 u. 🙃 Pinnen kan trouwens niet. €15,- liggeld excl. €1 per 2 KW stroom. Dus we moeten contant geld in het dorp halen. Wij ‘mogen‘  blijven liggen om boodschappen te gaan doen op 500 meter loopafstand: Coop en Aldi. Allebei lege vakken en weinig verse groenten. Het lukt ons toch om eea. te kopen. Gelukkig maar, scheurbuik-technisch gesproken! Terwijl we teruglopen naar de boot, besluiten we om niet in de haven te gaan liggen. Haven heeft ons niets te bieden en we weten lekkere vrije plekjes iets verderop. Zo gezegd zo gedaan: goede keuze ( zie foto!)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elisabeth:
    20 augustus 2018
    Nou zeg! Goede keuze, deze ligplaats! Laat de havenmeester maar lekker voor een andere passant puzzelen hoe hij het ROND krijgt .