12. Dagje stad Groningen met 30grd.C.

23 juli 2018 - Groningen, Nederland

Gisterenavond was t laat geworden bij Harbour Café. Daarom vandaag uitgeslapen en rustig aan. Wolter vond t echter tijd voor een poetsbeurt van de buitenkant van de boot. Lekker met water spuiten en schrobben maar ondanks verkoelend water is het behoorlijk warm om te doen. Ik doe trouwens  nog niet mee. T ruggetje vindt dat nog niet zo fijn:(  In de middag loopt de haven vol. ‘Onze’ havenmeester Ciska is een gezellige, gastvrije vrouw die op een vrolijke manier de jachthaven runt. Als het druk wordt, delegeert ze gemakkelijk de uitleg van hoe het hier reilt en zeilt, naast ons:”jullie vertellen wel even hoe het zit hè?” Of: “ willen bij hun even een touwtje aanpakken?” Dat gaat allemaal op een hele vriendelijke manier.

We vullen de voorraad eten en drinken weer aan en houden ons rustig in de schaduw.

Om een uur of 6 komen Renée, Roosje&Rutger gezellig langs. Veel bij te praten en hee leuk om elkaar weer te zien! :))

Morgen gaan we verder: richting Assen en dan via de  turfroute naar Friesland. We hebben nog genoeg tijd! Wat een leventje!

1. Elisabeth:
    23 juli 2018
    Ruggetje? Wat is daarmee?