2 dagen: dagje Stad en varen over t Reitdiep

23 oktober 2019 - Zoutkamp, Groningen, Nederland

Na 2 gezellige dagen in mooi Groningen-stad zijn we vandaag weer “op de terugweg”.
Groningen was leuk: 2 avonden met gezelligheid van onze meiden met de jongens. Gisteren hebben we in de stad wat boodschapjes gedaan. Lunchen bij de Soepwinkel. 🥣 en daarna naar de tentoonstelling van Alessandro Mendini. De ontwerper van het Groninger museum 25 jaar geleden. Hij is ook de ontwerper van de praktische en mooie dingen van Alessi. Een leuke tentoonstelling! Hij is net geopend dus wie nog een kijkje wilt nemen: alle tijd tot .... 🤔 even Google checken.
Vanmiddag zijn we weer door het Reitdiep, vanaf hartje stad gevaren naar de Dorkwerdersluis. In 5 kwartier waren we de stad uit. Een leukere route dan buitenom via de Oostersluis en het Van Starkenborghkanaal. Je ziet meer en de brugbediening is prima!
Het vaartochtje richting het Lauwersmeer is heerlijk: weinig wind en een zonnetje erbij. Temperatuur is prima! We moeten dit keer bij Lammerburen schutten, meestal staat’ie open. We meren af aan een paar palen ergens buiten de vaargeul. Mooie zonsondergang 🌅 en misschien zien we vanavond nog De voorspelde sterrenregen rond 22 uur💫⭐️🌟✨☄️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renée: