In 2 dagen van Lauwersmeer naar Heeg

14 juli 2022 - Heeg, Nederland

T mooie van zo’n steigertje in het Lauwersmeer is dat je ‘s ochtends heel dapper zo het water in kunt springen.:)) En zo geschiedde 💦👌👏
Een mooie dag om te varen via de Dokkumer Grootdiep naar Dokkum te varen. Door Dokkum heen kost tijd, is algemeen bekend🙈, maar voor €5,- heb je dan ook wat: mooie molens en een prachtige bolwerkgracht. Dokkum en even verderop Birdaard zijn nog de enige plaatsen waar ze geld verdienen met de traditionele klomp uit het brugwachtershuisje. Is het folklore of gewoon gedateerd, zooooo 1990 of zo 😂 We leggen  na de laatste  brug in Dokkum even aan omdat de Rivella op is. Jaja, dat zijn problemen. De Lidl zit om de hoek en t leed is snel geleden☺️
Daarna tuffen we verder de Dokkumer Ee af en vinden we een Marrekriteplaatsje. Later blijkt dat we een klein doorvaartje bijna geheel versperren naar Oentjerk. 2 sloepjes kunnen er nog net langs. We hebben internationaal gezelschap aan de krite: een Engels zeilschip ( niet bewoond) en een Noorse catamaran, die alweer vroeg vertrokken waren, vanochtend.

Vandaag, donderdag varen we door Leeuwarden. I.t.t. Zaterdag liggen er weinig plezierjacht en in de Prinsentuin. Huh? Het is toch vakantietijd? Waar is iedereen?

Door naar Wargea en Grou en dan naar Heeg. Veel wind op de boeg dus door naar de thuishaven en geen tussenstop voor het avondeten.
We laten de boot nu achter voor een paar weken, dat is best gek zo in de zomer. Op naar nieuwe avonturen en tot later!

1. Annelies:
    14 juli 2022
    Wat betreft varen dus even een timeout! Ach, wel een leuke timeout en die boot wacht wel.
    Heb trouwens pas geleden een foto gezien van Ruud en Saskia waar zij met een huurboot in de Prinsentuin liggen!
    Had nog nooit eerder ervan gehoord en nu dus al 2 x.
  2. Conny:
    15 juli 2022