5. Oponthoud

15 augustus 2018 - Huizen, Nederland

In een stadshaven is het ‘s nachts altijd wel wat rumoerig. Een paar keer vannacht hoorden we wat drukteschoppers, maar desondanks hebben we geen slaapgebrek opgelopen.

Eerst naar Dirk, de supermarkt En daarna varen we Harderwijk uit. Wij lagen in de Vissershaven en zijn rechtdoor uitgevaren , langs jachthaven de Knar. Er is dus een nieuwe route via de stad/strandHaven. Daar moet je binnen de geul blijven.  Het is onduidelijk aangegeven, zagen we gisteren al. En jawel: een grote boot had zich vastgevaren.  Met ons gaat het goed👌

Het weer betrekt en de wind is alweer stevig op de kop. We varen lekker door tot we bij Nijkerk komen. Blijkbaar was er een scoutingevenement met veel vletten en sleepboten. Ze moesten ook door de sluis van Nijkerk. Een aantal sloepjes  van wel 6 vletten achterelkaar  in de sluis tussen de recreatieboten is niet heel handig. Kortom: dikke opstopping  We hebben wel 2 uur gewacht voordat we erdoorheen waren. Er zijn ook nauwelijks wachtplaatsen dus dat betekent: lang drijven! De combi zeeverkenners en motorboten in een sluiskolk bleek schade op te leveren. Hierop besloot de sluismeester  deze twee type schepen apart te schutten. gelukkig maar voor ons: die stalen vletten kunnen lekker de lak van de boot schrapen. Hebben we dus geen last van gehad.

Uiteindelijk komen we om half 6 in Huizen aan. We liggen in de gemeenteHaven. Lekker rustig. Mooie huisjes  in huizen rond de haven.

Morgen wordt t weer zonnig en warm 🙏. Amsterdam is ons volgende plan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl