2. Bermtoerisme rondom Giethoorn

12 augustus 2018 - Genemuiden, Nederland

Vanochtend had t grijze weer wel een prettig temperatuurtje. In ons T-shirt, zonder vest was het prima varen.  Het voordeel van varen in bekend gebied is dat je een handige boodschappenplanning kunt maken. Wij vaarden via het Steenwijkskanaal naar het centrum van Steenwijk. We kunnen precies voor de supermarkt aanleggen. Daarna verder richting Giethoorn. Veel motorbootjes van sloepjes tot weekendbootjes en kruisers op t water en aan de kant vissers en ...... bermtoeristen. Voor de mensen geboren na 1970: dit zijn mensen die een dagje gaan rijden en dan naast hun auto gaan zitten op klapstoelen, kijkend naar alles wat voorbijkomt.  Zo ook rond Giethoorn. Sommigen hadden zelfs tentjes om de auto heen tegen de zon en een uitrolbaar hekje om de auto en de stoelen zodat het hondje ‘Woef’ niet kan weglopen.  Veel campers ook aan de kant. Vrolijk zwaaiend varen we voorbij.  Bij de Beulakersluis is het druk zodat we moeten wachten maar daarna varen we door naar de kruising van het Zwarte Water en het Scheepvaartgat richting het Ganzendiep. Daar liggen we in een kommetje. Het is zo stil. Luister maar naar de video 🙉. Morgen komt er regen. Dus waarschijnlijk een korte tocht. Maakt ons niks uit! We hebben boeken, dvd series en lekker eten en drinken😃

1. Roosje:
    13 augustus 2018
    Lekker relaxed weer hoor! :)