5. ‘Chillax’-wandeldag

16 juli 2018 - Schiermonnikoog, Nederland

Toch nog een dagje gebleven op dit mooie eiland. Vanochtend heel rustig aan gedaan. Boek uitgelezen op het achterdek in de zon met een lekker windje. Als het hoogwater is, vertrekken er weer wat boten. Er komen er maar weinig binnen. De havenmeester vindt het ook nog erg rustig. Volgend weekend,als ook het noorden vakantie heeft, dan wordt het druk, zegt hij.

‘S middags maken we een wandeling over het zuidwestelijke deel van het eiland. Het is net na hoogwater en dan kunnen we toch nog een eind de kwelders inlopen. Je ziet het water dan ook al teruglopen in de kreekjes. Zeekraal groeit overal hier en smaakt lekker zout. De natuur is prachtig. We lopen door een mooie natuurfilm.

In het dorp bezoeken we het bezoekerscentrum, dat kan niet immers anders met zo’n naam. Aardig maar niet heel indrukwekkend. Leuk voor basisschoolkinderen zeg maar.

Op de terugweg via de Spar. We slaan wat eten in omdat we morgen waarschijnlijk aan een steigertje in het Reitdiep.

Ter afsluiting  van dit mooie eiland hebben we heerlijk gegeten, in het restaurant aan de haven met uitzicht op de boten, die op het was zijn drooggevallen en op de boten (zoals die van ons) aan de steigers in de modder gezakt!  Wolter heeft een waddengerecht gegeten  en ik heb pasta van zeewier gegeten! Lekker!

1. Elisabeth:
    17 juli 2018