Dag 10: stadswandeling

25 juli 2021 - Haarlem, Nederland

Het is toch best rustig op t water. Niet al te veel schepen en voldoende ligplaatsen aan de kades. Je moet niet teveel diepgang hebben in aan de kant te liggen. Een zeilboot met een diepgang van 2.20 mtr. liep aan de grond. Gisteren is Wolter nog even in de St Bavokerk geweest (foto), gebouwd in 1538 en sinds de Reformatie een protestantse kerk.
Het orgel werd door de 10 jarige Mozart bespeeld en ook door Händel. Het zal dus wel een goed orgeltje zijn 😉
De ochtend begint met regen dus geen fietstocht naar zee.  Om half 2 bezoeken we de tentoonstelling in Frans Halsmuseum: portretten. Gericht op bijzondere vrouwen (in de kunst) maar ook een tentoonstelling die je laat zien dat wat je ziet niet altijd klopt met wat je denkt te zien. Interessant. 🧐 De oude Meesters en Schuttersstukken waren in het andere gebouw van t museum.  Dat bewaren we nog. Het is mooi weer voor een stadswandeling door hofjes en smalle steegjes. Leuk! We eindigen in de kerk die een bierbrouwerij (Jopen bekend van Oude Nel, Adriaan en natuurlijk Jopen) huisvest. Ze hebben het recept van de oude Brouwers pas in 1994 gevonden. Op t terras is t druk en we (lees : Conny) drinken daar een lekker biertje. Als we voor de 2de ronde gaan komt er een dreigende regenbui aan. Zonder parasols ,  kiezen we toch maar om weg te gaan.  Net op tijd binnen. We houden van water maar niet op t terras! 😅