Dag 13:naar huis

17 september 2021 - Heeg, Nederland

We liggen in ons eentje op de Bombrekken. De dag begint in een heiige wereld. Maar om ca. Half 11 brandt de zon de heiige lucht voor een groot deel weg. Er is geen wind! Wat een verschil met gisteren. Tijd om iets te gaan doen, immers huiswaarts betekent poetsen en inpakken.  De buitenkant van boot was gisteren al  zoutvrij gemaakt. Vandaag poetsen we het blauw van de boot met shipclean. Alle kalk verdwijnt als sneeuw voor de zon. We kunnen de boot heel makkelijk met de hand ( en touwen) draaien omdat er geen wind is. Hij komt zelfs met z’n kontje  tegen de steiger aan, om die ook even te poetsen. 😉
Als binnen en buiten klaar is, nemen we koffie en lunchen we op t achterdek in de zon.
Toch komen er weer wolken binnen drijven maar we kunnen varen zonder trui of jas. Na een uur varen, zijn we in de haven van Heeg.
En het bijzondere is telkens, dat als we in de auto naar huis rijden, als we terugkomen van de boot, er een dikke regenbui losbarst. Zou dat zijn om het ons makkelijker te maken om naar huis te gaan? Wie zal t zeggen.

Voorlopig ligt de oude dame, (Noardersinne dus hè😜) in haar box in Heeg.
Wordt vervolgd 😊🚤👌

1. Annelies:
    18 september 2021
    Oost west, thuis ook vast weer best! 👍😘