Dag 19: dagje Tilburg

10 juli 2019 - Tilburg, Nederland

In onze goodiebag zaten wat plattegronden en toeristische aanbevelingen. We wandelen door het ‘Dwaalgebied’ waar wel wat grappige zaakjes zijn. Niet bijzonder indrukwekkend. Er is natuurlijk ook de onvermijdelijke,  enorme winkelstraat waarin alle NL winkelketens zijn vertegenwoordigd. Je vergeet gewoon in welke stad je bent😉

Na de koffie in een leuk tentje, gaan we op advies van Annelies, Elisabeth en de Goodiebag 😉naar de LocHal. Een oude locomotievenwerkplaats uit 1932 van de spoorwegen is omgebouwd tot een schitterend, industriële bibliotheekruimte. Dit gebouw heeft de publieksprijs voor “Meerwaarde van gebouwen” gewonnen. Ik citeer juryrapport: “De LocHal is een gebouw vol verrassingen: een hangout voor zzp-ers, een décor om koffie te drinken, een forum voor debatten. Een toffe plek die op allerlei manieren aantrekkelijk is en wellicht de interesse in het boek opnieuw aanwakkert.” Mooi om te zien hoe ze oud industrieel in stand hebben weten te houden en er toch een comfortabele en functionele bibliotheek van hebben te weten maken. Knap!

Lunchen op een Tilburgs terras. Daarna op de fiets naar Elisabeth. Dat is weer eens wat anders dan ruim 200 km in de auto😊

Met AH om de hoek was t makkelijk boodschappen doen. Alle was is gedaan, dus morgen zien we wel weer hoe we de dag indelen: varen, fietsen, lopen 🤔.

1. Elisabeth:
    10 juli 2019
    Die 'wasstraat' vind ik wel bijzonder , hoor! Heb ik nog nooit gezien op mijn Tilburgse dwaaltochten.
    En inderdaad : of je nou 2,5 uur in de auto zit of 25 minuten fietst om elkaar te ontmoeten: da's toch wel een verschilletje. Maar niet in de gezelligheid. Die blijft even groot! :-)