Dag 20: Naar Breda

11 juli 2019 - Breda, Nederland

Mooi fietsweer vandaag! Niet gedaan dus 😜. Vanochtend gestart met een belronde langs verschillende fietsverhuurders. We hadden op de app van Fietsknooppunt een leuke route uitgestippeld maar dusdanig groot dat we een E-Bike wilden. Helaas geen 1 E-bike te vinden in Tilburg. Dan gaan we varen. Kleine route fietsen had ook gekund  maar vonden we niet leuk genoeg.

Om 11 uur gaan we door de bruggen van de Piushaven en het Wilhelminakanaal op. We krijgen een paar sluizen met behoorlijk verval ( zo’n 5 meter) . Ook wel 1 met drijvende bolders en glijstangen. Op dit deel van het kanaal varen veel binnenvaart vrachtschepen die containers vervoeren. Diverse overslagplaatsen aan de kant. Het is een industrieel gebied. Niet heel gezellig maar het vaart goed door, bruggen gaan vlot. Daarna de Mark op naar Breda. We zijn benieuwd naar Breda. Er is een nieuwe passantenhaven in 💛tje stad. Het aanvaren gaat langs fabrieken en industrie vlak voor Breda zijn al wat ligplaatsen met stroom en goede bolders. Daarna nog wat steigers voor de drukke binnenstad. We varen door tot in het hart. Mooie aanlegplaatsen met stroom op de steigers, alles achter een afgesloten hek met pincode. Aan de overkant zijn allemaal terrassen. Er speelt een band met leuke muziek (gitaren😃, misschien doe ik straks even mee 🤣). We liggen hier prima. Morgen gaan we Wolter’s geboortestad op de (vouw)fiets verkennen.

1. Elisabeth:
    11 juli 2019
    Gaan jullie nog naar de Zeven Heuveltjes? Met een plastic fles met lauwe karnemelk +ranja? 😀