Dag 19: naar Dordrecht

3 augustus 2021 - Dordrecht, Nederland

Zondagavond was de matroos weer herenigd met de schipper! Maandag hebben we in Gouda rondgelummeld. ( lees: wassen bij An, boodschappen bij AH en koffiedrinken😉) Boot was helemaal gepoetst! De haven in Gouda lag weer mutje vol. Wij gaan dinsdag weer op pad. Het is mooi vaarweer. Om half 10 varen we al!! Het duurt 1,5 uur voordat we Gouda uit zijn. De bruggen draaien langzaam ( veel verkeer!) en de sluis hadden we zelfs mee.  Op de Hollandse IJssel is het rustig. Lekker windje mee. De tocht gaat vlot. Altijd imposant als je dan op de  Nieuwe Maas bij de Brienenoordbrug wordt uitgespuugd. Grote vrachtschepen , druk marifoonverkeer en altijd leuk als je hoort als ze het dan over je hebben :”jachtje komt de Hollandse IJssel uit voor de opvaart!” Alles gaat relax en via de Noord komen we dan op de Oude Maas om zo de haven van de KDRZV in te varen. Er is plaats achter de IJzerenbrug.  We sluiten de dag af met een ijscoupe (moet!) en daarna een heerlijk drankje op t Groothoofd waar je heerlijk zit met uitzicht op het 3 rivierenpunt: Oude Maas, Noord en Merwede.  Het drukste vaarknooppunt van Europa!

35 km gevaren in ongeveer 4 uur