Dag 26: Gorinchem

10 augustus 2021 - Gorinchem, Nederland

Rustige nacht in de haven van Terheijden. We gaan na t ontbijt verder op pad. Het is mooi weer met prachtige luchten à la Jacob van Ruisdael. Als je het Markkanaal afvaart zie je akkers, fabrieken. Verder ga je onder de HSL lijn door en snelweg Breda - Rotterdam. Veel afwisseling voor ons als Tjerkwerders 😉. We hebben de eerste sluis bij Oosterhout. Op de foto kun je zien hoe je handig de boot vast kunt leggen met een haak aan een trapje tijdens het schutten. Ik denk dat Captain Hook dat ook zo deed.   Verder langs de Amercentrale in de Brabantse Biesbosch. In de Biesbosch varen veel dagrecreanten. Het is eindelijk mooi weer! Door de sluis bij Werkendam komen we op de Nieuwe Merwede. Tegen de stroom in van 3 km. Niet heel veel vrachtverkeer.  We varen door op de Boven Merwede tot Gorinchem. Daar gaan we de jachtensluis in. Met de stootwillen uitgehangen, passen we er net in. Je kunt ook buiten Gorinchem om maar dan mis je de gezellige binnenhaven in de Linge die dwars door de stad gaat. We vinden een ligplaats is de box. Hier is weer alles geregeld via Aan-Uit. Heel handig!
We wandelen de binnenstad in. Het is gezelig druk op de Grote markt. Daar strijken we neer voor ijs en daarna bier/wijn.
Als t aan ons ligt, houdt de zomer nog even aan.☀️

36 km en 5 uur onderweg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade