Dag 30: naar het Grevelingenmeer

21 juli 2019 - Bruinisse, Nederland

Mooi zonnig weer! We gaan om half 11 onder de brug door. Het is laagwater dus dat gaat makkelijk. Diesel tanken in de voorhaven en dan weer de Oosterschelde op, onder de Zeelandbrug door naar Bruinisse. Een mooie vaartocht.  Een zeehondjes zwom naast ons!  De sluis bij Bruinisse is altijd druk. In rijen van 3-5 wachten de boten om geschut te mogen worden.  Toch verbaas je je erover hoeveel boten er iedere keer weer inpassen. Tot ongenoegen van de nette wachtenden heb je natuurlijk altijd van die onfatsoenlijke mensen die hun beurt niet afwachten: met een stalen gezicht alle boten voorbijvaren en als eerste naar binnen. Boe!😠

Op de Grevelingen heb je een weekkaart of een seizoenskaart nodig om te mogen liggen. Wij halen die op in de jachthaven van Bruinisse. Het is een soort luxe resort met winkels, restaurants, speeltuinen. Wel mooie voorzieningen hoor! Wij kopen het vignet €12,50, en een ledlampje voor het ankerlicht. We varen naar een mooie plek in de luwte van een eilandje en gaan voor anker. Heel helder water met  wat waterplanten (wier). Een verfrissende duik zal er deze week vast van komen!

1. Renée:
    22 juli 2019