Dag 32: toerist in Arnhem

16 augustus 2021 - Arnhem, Nederland

Dit weekend hadden we een auto gehuurd via ANWB bij Herz omdat we een feestje hadden in Assen. 🥰🥳 Een aanrader om via ANWB te huren!
Vanochtend auto weer teruggebracht, fietsen uit de fietsstalling op t station gehaald en aan de  koffie! En nog een koffie want t regende nog een beetje en we zaten lekker 😋.
Terug naar de boot waar we grote schoonmaak houden! Moet af en toe en als t weer niet best is, maken we van de gelegenheid gebruik.  Er is vandaag veel wind en we vinden t zonde van de tocht op de Gelderse IJssel als we dan binnen moeten sturen. We boeken een nachtje Arnhem bij.
Na de lunch is t droog.  We fietsen naar een dependance van het Airborne museum Oosterbeek ,hier bij de brug over de Nederrijn. Dit museumpje geeft informatie over de slag om de brug bij Arnhem in WOII.
Daarna fietsen we naar het grootste openbare park van Europa: Park Sonsbeek, bestaat ruim 250 jaar en is ruim 100 jaar van de gemeente.
Behalve kunstwerken (“installaties”) die we overigens heel bijzonder ( lees: vergezocht) vonden waren er opvallend genoeg, ook veel glasbakken! Van die grote die normaal bij de supermarkten staan. Hoe werkt dat hier?  Onhandig voorsnijden je er niet met je auto kunt komen.
Het park was overigens zeer de moeite waard om doorheen te wandelen.
Dus geen vaardag maar wel een toeristische dag vandaag☺️

Grappig wel dat in deze haven de grote (lege) rivier-cruiseschepen regelmatig achter de boot langs varen.  Om om te keren of om te overnachten.