Dag 34: dagje Zutphen

18 augustus 2021 - Zutphen, Nederland

De haven wordt omringd door luxe appartementen die al dan niet in oude industriële gebouwen/pakhuizen zijn gebouwd. Er is nog het eea in aanbouw. Toch heb je daar niet veel geluidshinder van op dit moment. De havenbouw was een debacle hebben we gehoord van Zutphenaars. De steigers waren nietgoed bevestigd en met stevige stroming werden die losgetrokken. Nu staan er gelukkig grote meerpalen door de steigers, zoals je altijd ziet bij bewegend water. Er is nog maar 1 uitgang naar de walkant maar je moet wel door 3 afgesloten hekken. Er zullen vast nog meer in/uitgangen komen. De sanitaire voorziening is nieuw en schoon. Met een drukknopsysteem, op tijd, 5 minuten douchen.Handig! Slechts 3 douches maar dat is voor deze havenbezetting op dit moment genoeg. Wifi aanlegmogelijkheden zijn er maar werkt nog niet.  We zijn benieuwd hoe de haven verder wordt afgemaakt.
Op de kop van de haven is een koffietentje waar we starten met …. Koffie ☺️  We hebben uitzicht op de IJssel.
Daarna lopen we de stad in. Je bent er in 10 minuten, spoor onder door en dat is het. Zutphen is een mooie intact gehouden, oude binnenstad.
Wandelen, lunchen, museum bezoek ( tentoonstelling over ‘ reizen’ ): een relaxte dag.
1 Regenbui maar die heeft ons niet geraakt 😋.
Morgen varen we verder. Het mooie weer tegemoet 🤞