Dag 35: naar Dordrecht

26 juli 2019 - Dordrecht, Nederland

Gisterenavond waren we bijna door onze waterflessen heen. Het is niet aan te slepen deze dagen. We hebben water gekookt en in de lege flessen gedaan en deze heel slim gekoeld in het water om de boot. ( zie foto)

Vannacht werden we verrast door een hevige storm. Er was onweer op de Noordzee en dat zorgde voor een harde westelijke wind van windkracht 6 tot 7. Om half  2 werden we wakker van de golven. De wind was totaal gedraaid van Oost naar West. ‘S avonds nog naar de weersvoorspelling gekeken maar die waren unaniem Oost 2, droog. Gelukkig hadden we alles binnengehaald en vast gezet. Wel stonden alle ramen open voor t doorwaaien. Nou dat laatste is gelukt 😃 toch maar even alles dicht gedaan. We lagen met 2 touwen goed vast aan de meerboei die het gelukkig ook hield 💪. Het was pikkedonker, geen navigatieverlicbting op t Haringvliet. Af en toe een bliksemflits in de verte, mooi!  Geen druppel regen gevallen trouwens, alleen wind. Na een uur werd t wat rustiger en zijn we op de nagolven weer in slaap gevallen. Wel voor de zekerheid een ankeralarm aangezet. Vanochtend lagen we weer Oostwaarts gericht alsof er niets was gebeurd

Net als in de rest van NL was het bloedheet. We varen naar het Spui,  een getijrivier die naar de Oude Maas leidt.  Hier heb je veel scooters en speedbootjes en strandjes. Het is mooi varen  en windje mee! Dat hebben we al dit hele seizoen,  haha! Eens kijken of we dit kunnen volhouden. Vandaag was een tegen-of zijwind best lekker geweest. Je kunt niet alles hebben, we klagen niet🤭.

Dan komen we aan in Dordrecht. We kunnen net onder de draaibrug door en dat is maar goed ook. Er is de hele middag een stroomstoring in Dordrecht. Maar al snel als wij binnenliggen is die voorbij. Gevolgen zijn wel zichtbaar in de stad: winkels met voedsel zijn gesloten ook AH, en de ijswinkel, onze belangrijkste winkels 😜 Wij terug, bij ons doet alles het gelukkig!  ‘ s Avonds gaan we even bij de Mac eten want die doet t nog.

Nu zitten we in de wind met dreigende bliksemschichten door de lucht. We hopen op wat verkoeling!

1. Annelies:
    27 juli 2019
    Hier gisteravond ook een complete weersverandering met veel wind en een flinke hoosbui.
    Hoera, even niet met gieters sjouwen! Maar...... vanaf morgen weer mooi maar gelukkig minder heet weer hier. Bisou😘😘😘