Dag 36: kop van Overijssel

20 augustus 2021 - Blokzijl, Nederland

Als je naar het routekaartje I dit blog kijkt, kun je zien dat we het startpunt van onze route al aardig naderen. Vandaag via Kampen en Ganzendiep, IJsselmuiden, Zwarte water, Vollenhove naar deze ligplaats gevaren, net voor Blokzijl.
Een vaardag afgewisseld met donkere luchten waar lekkere plensbuien uitkwamen en zon.  Vooral aan het eind van de middag was er veel zon en dan lig je aan een kantje midden in de natuur wel weer even te genieten. T werd tijd 😅

Naar Kampen over de rivier ging vlot. Bij de sluis naar het Ganzendiep moesten we 5 minuten wachten. Het verval was weinig ( 10 cm). We varen langs de recreatiewoningen in IJsselmuiden. We hebben daar ooit ook eens naar een kavel gekeken. Erlangs varen is beter voor ons 😊

Vandaag ook weer stil op t water: slechte weersverwachting. Maar het is niet koud.
Als je bij het Zwarte water komt is daar een groot ondiep gedeelte, vol met watervogels. Daar stond een grappig verkeersbord: verboden 🚫 in te varen behalve voor fietsers. 😂😂 Je had erbij moeten zijn!! Te laat voor de foto helaas😅

We liggen aan een waterkantje waar ongeveer 6 boten kunnen liggen. ( we zijn met 4). Lopen naar Blokzijl is 25 minuten. Morgen varen we erheen/ erdoor.

vandaag 45 km gevaren en 5 uur onderweg.

Nog even iets  over de haven van Hattem, waar we vanochtend achter kwamen.  Daar berekenen ze electra  per meter van je schip. €3,-/ dag voor 11 meter. Bizar 🙂

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade