Dag 39: Schouwen Duiveland

19 augustus 2017 - Scharendijke, Nederland

Fietsen over Schouwen Duiveland

We beginnen de dag met een bewolkte lucht maar het waait hard en de wind blaast al snel de bewolking weg! Onze fietsen staan klaar en om 11 uur gaan we op pad. We vragen of we de oplader mee mogen nemen omdat we anders misschien niet genoeg accu hebben. De verhuurder vindt dat een goed plan want vandaag zullen we de hulp van de accu wel nodig hebben met deze wind, zegt ze.

Ik heb een leuk rondje op de fietsknooppunten app uitgezet.  Het leuke van 'Fietsknooppunt'  is , dat de route altijd door mooie natuurgebieden gaat met goede fietspaden. We fietsen door de duinen, door leuke Zeeuwse plaatsjes, komen bij het strand van Westerschouwen uit. Het weer is heerlijk: stralende zon en straf windje van wel 4-5. We zetten onze trapondersteuning gewoon een tandje bij, als dat moet. Voor op vakantie, in een vreemde omgeving, is het leuk om met de e-Bike te fietsen. Je actieradius is groter, zeker met die wind. Je ziet dus veel meer van de omgeving. Zelf zo'n E-bike hebben, hoeft niet voor ons. Als we thuis gaan fietsen doen we dat alleen bij mooi weer, om lekker te fietsen. Hoe groot het rondje dan wordt, maakt niet uit.

Natuurlijk hebben we leuke tussenstops. Eerst in Renesse: wat veel toeristen. Echt een badplaats met volle terrasjes en veel(souvenir)winkeltjes. Daarna lunchen we in Burgh-Haamstede, een mooi oud plaatsje met bomenlaantje en terrasjes rond de kerk.  Als we ons zuidelijkste punt van de route hebben bereikt, kunnen we het strand op. Daar genieten we van een drankje in een strandtent, uit de wind in de zon. Echt vakantiegevoel!

Eind van de middag zijn we terug. We doen inkopen in de supermarkt. Dan leveren we de fietsen weer in.  We krijgen de borg van €10,- voor 2 fietsen(!) weer terug.

Terug op de boot kunnen we ook nog buiten in de zon zitten. Zou het toch echt waar zijn, dat Zeeland de meeste zonuren van Nederland heeft?

Morgen gaan we weer varen.