Dag 40: naar Heeg/Tjerkwerd

25 augustus 2021 - Heeg, Nederland

Vandaag was een heerlijke vaardag. Veel zon en de NO wind was 3 maar niet koud.
De ligplaats in de Tjonger was goed: we lagen aan de binnenkant van het eilandje waardoor je geen ‘last’ had van de deining van langsvarende boten. Vooral de huurboten varen (te) hard langs.  Ze hebben t niet in de gaten wat voor een hekgolf ze veroorzaken. Ze zijn lekker aan t genieten op hun boot. Dus binnenkant eilandje is een goede oplossing.
Bij Nieuweschoot roepen we de brugwachter op (marifoon).  Hij bedient de brug maar kijkt niet goed aan welke kant we liggen. We varen dus door rood licht want de andere kant stond groen maar daar lag geen boot te wachten. De volgende brug die hij doet, had hij t goede knopje 😉.
Langs Heerenveen, Akkrum, Terherne, Langweer zo door naar Heeg. Aan de grote hoeveelheid open zeilbootjes te zien, weet je dat je weer in Friesland bent. Toch wel de mooiste waterprovincie 😊.
Terug in de haven moest de werfbaas onze plek vrijmaken. We hadden wel gebeld maar ze waren er nog niet aan toegekomen.
We zijn toch nog wel 2 uur bezig om alles leeg te halen en op te ruimen.
Thuiskomen is ook mooi als we uitkijken op de tuin die mooi is bijgehouden door een tuinman  (luxe!). Tuindeuren en ramen open! We gaan door met buitenleven.

Vandaag hebben we  41 km gevaren en we hebben daar 5 uur over gedaan.
Deze reis was: 819 km, 40 dagen onderweg

Dit seizoen hebben we 1391 km gevaren, 168 motoruren en 72 dagen aan boord en we zijn nog niet klaar 🥳

1. An:
    25 augustus 2021
    Zoals het klokje thuis tikt.....
    Groeten en liefs An