Dag 42: naar Doesburg

12 augustus 2019 - Doesburg, Nederland

Wat een mooie zonnige dag hadden we tot 17:15u.! Toen was de voorspelde regen er. We hadden een hele rustige overnachtingsplaats. Vanochtend wakker met de zon en een lekkere temperatuur.

We varen na t ontbijt weg met de wind achter en de zon overal. Een mooie tocht zonder obstakels zoals bruggen of sluizen, langs Arnhem. Daar voorbij varen we de Gelderse IJssel op. Flink wat stroom mee (6km/u). We komen al vroeg (13.30u.) aan in Doesburg. De haven is redelijk bezet maar er is plek zat. We pakken de fiets om een rondje om Doesburg te doen. Lekker weer om te fietsen en we eindigen in het oude centrum van Doesburg. Daar moeten we een ijsje nemen,  immers, we doen de  IJSsel! 🍦En die 🍦sel is best lang, dus veel stops🍦🍦🍦

Terug op de boot pakken we snel de fietsen in de tassen, want er dreigt een dikke regenbui. We lopen (10 minuten) snel nog naar Albert Hein, de COOP zit ernaast, dus keus genoeg. We zijn te op tijd terug op de boot als de hoosbui losbarst. Het is nu 1,5 uur later en regent nog steeds.

Wij zitten lekker binnen en zijn rozig van de zon☀️