Dag 42: van west naar oost over de Grevelingen

22 augustus 2017 - Herkingen, Nederland

Zomeren op de Grevelingen

Wat een mooie zomerse dag: zon en nauwelijks wind, temperaturen van ruim 24 graden. Ons reisplan vandaag was richting de sluis van Bruinisse te varen.

Vanochtend op 'minifietsen', (toch, Annelies?;) , naar de Albert Heijn gefietst. Met twee rugzakjes vol, terug. Onderweg komen langs een kraampje waar ze onbespoten fruit verkopen. Lekkere pruimen voor €1,- . Geld in de gleuf van het afgesloten bakje doen. In Friesland zijn de geldbakjes nooit afgesloten. :)

We gaan lekker varen. Wind is oostelijk dus we hebben een lekker verkoelend windje op de boeg. Het is mooi en rustig varen. Er is een vaargeul aangegeven die we volgen. Daarnaast is het ondiep. Er zijn diverse aanlegplekjes.

We gaan diesel tanken in de mondaine haven van Bruinisse. Mondain omdat het zo groot is en er liggen schepen van het formaat dat het goed zou doen in Monaco. We twijfelen nog even of we naar Bruinisse willen lopen: zo'n 20 minuten vanaf de haven. We doen het niet, want het is veel lekkerder om op en in  het water te zijn. Uiteindelijk varen we naar een eilandje, genaamd de Mosselbank. Daar zijn wat steigers en leggen we aan. Ideaal plekje om even te zwemmen in het zoute water. Verfrissend!

Vanavond blijven we hier. We hebben inmiddels een liggeldkaart! Yeah! Gekocht gisteren bij de VVV. Hij is 7 dagen geldig en kost €12,- . Dus we  kunnen nog even blijven maar dat doen we niet. Morgen varen we verder. We moeten toch een keertje beginnen met een noordelijke koers!  Morgen mooi vaarweer: zon en heel warm! Lekker!!

• Afstand: 20,5 km
  • Motoruren:2,7 uur
  • Wind: O2 , temp. 24 graden.
  • Geen sluizen
  • Ligplaats: eiland met afvalbakken en verder niets :)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    22 augustus 2017
    Heerlijk zo zomeren!
    Mooi rustig plekje daar bij de Mosselbank. Zo bij een eilandje liggen is favoriet, hè.
    Nog niet aan "noordwaarts varen" denken, hoor!
    Liefs van ons