Dag 43: naar Deventer

13 augustus 2019 - Deventer, Nederland

Een paar graden frisser vandaag maar niet een minder mooi tochtje naar Deventer. Mooie dreigende wolkenluchten en op de bakens op de oever zaten verschillende ooievaarsduo’s. Weer eens wat anders dan het normale ooievaarsnest (vinden zijzelf🤨). We varen met een lekker gangetje de IJssel af. Slechts 1 x naar binnen vanwege een dikke bui. In Deventer is een mooie haven met goede voorzieningen. Het ligt een 30 minuten lopen van het centrum. Fietsen kan ook maar kans op een bui vonden we te groot. Bushalte is bijna voor de deur. We lopen dus daarheen maar besluiten toch maar te gaan lopen naar het centrum omdat het zulk lekker weer is. Haha! Het centrum van Deventer is mooi met leuke kleine authentieke straatjes.  Veel curiosa en andere bijzondere winkeltjes. Museum over  Charles Dickens was dicht.  We sluiten af op de markt met een biertje en een wijntje. Perfecte timing want toen kwam er een bui. Wij zaten droog onder de parasol. Daarna lopen we weer terug naar de jachthaven. Daar is een klein restaurantje dat volzit maar toch nog een plaatsje heeft voor ons.

Mooie dag met maar 2 regenbuitjes en genoeg buitenweer😎👀🚶‍♀️🚶🏿‍♂️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renée: