Dag 44: Zwolle

14 augustus 2019 - Zwolle, Nederland

Het gaat hard, zo naar het noorden varen. Zeker met de stroom mee op de IJssel. Vandaag weer een prachtige zonnige dag. Het was ondanks dat heel rustig op t water. Opvallend is wel dat motorboters wel vroeg gaan varen. Vanochtend om half 7 ging de eerste weg en om half 10 waren de meeste passanten vertrokken. Je komt dan best veel dezelfde boten tegen in de volgende haven: Zwolle. Zo’n 35 km verderop. Wij lagen om 15 uur afgemeerd in de haven van Zwolle. Er is weer kermis! Een hele grote! Wij liggen ‘om de hoek’ achter her Maagjesbolwerk en dat betekent dat je weinig hoort van de kermis. De haven ligt flink vol! We kunnen hier alles doen met de app ’Aan / uit’: betalen, Electra en Water, douchen. Ideaal! Er komt geen havenmeester meer aan te pas alleen maar om te  controleren of iedereen zich heeft aangemeld.

Zwolle is gezellig druk. Morgen bekijken we hoe t weer is maar het Herman Broodmuseum lokt sowieso!

1. Annelies:
    15 augustus 2019
    Jullie gaan alweer hard richting het Hoge Noorden! Nog een paar dagen en dan zit het er zeker weer op. Ik hoop voor jullie dat de zon het nog even blijft doen. Veel plezier bij Herman Brood! 😘😘😘
  2. Annelies:
    15 augustus 2019
  3. Annelies:
    17 augustus 2019
    Nu ja, 2 x dezelfde reactie gestuurd: dikke vingers, denk ik!