Dag 49: Schoonhoven > Culemborg

29 augustus 2017 - Culemborg, Nederland

Tropische vaartocht over de Lek

Voordat het te warm wordt vandaag, gaan we op de fiets naar de Albert Heijn. Toch even opzoeken hoe je daar t snelst heen fietst. Grappig dat je dat vergeet terwijl we daar 7 jaar gewoond hebben en zonder na te denken erheen fietsten. Met twee rugzakjes vol komen we weer terug bij de boot.

We varen vandaag over de Lek naar Culemborg. Daar stappen Roosje en Rutger vanavond aan boord.  Culemborg heeft een treinstation,weliswaar 2 km vanaf de haven.

De Lek is mooi en breed. Overal staan de koeien in het water om verkoeling (verkoeiling hihi) te zoeken. Langs Vreeswijk en de surfplas Tull en 't Waal, waar we vroeger zo veel zijn geweest en dan door de sluis bij Hagesteijn. Na de spoorbrug van Culemborg, slaan we rechtsaf de haven in. Aan de kade in de schaduw van de bomen, leggen we aan. Helaas niet een uitnodigend water om in te duiken. Dan maar een douche, ook verfrissend.

• Afstand: 32,6 km
  • Motoruren: 3,6
  • Sluizen: 1 en totaal: 80
  • Wind : z 2, later 3 en temp. 30 graden
  • Havengeld: €17,-, exclusief alles. Douches, stroom,water kosten €0,50 de WiFi is gratis.

1. Annelies:
    31 augustus 2017
    Het blijft altijd leuk als ik daar zomaar opeens weer bekende plaatsnamen op je blog zie verschijnen!!
    Hele gezellige dagen gewenst met Roosje en Rutger!
    Liefs voor iedereen