Dag 58: Tjeukemeer> Heeg

7 september 2017 - Heeg, Nederland

De laatste trip van de zomervakantie: "Huus-op-an"

Voorlopig hadden we ons laatste nachtje aan boord. We sliepen de afgelopen weken gemiddeld 1,5 uur langer dan thuis. Door de buitenlucht, denken we.

De wind is stevig maar het is droog. Dus lekker weer om naar huis te varen.

We nemen route 4 ;) , dat betekent niet de kortste weg maar de leukste. Via Scharsterrijn, Langweerderwielen en de Janesloot naar Heeg.

We leggen aan op onze vertrouwde plek. Eerst lunchen en dan het grote en minst leuke werk doen: alles verzamelen en inpakken.

We mogen de bestelauto lenen van onze havenmeester en onderhoudsmeester, Eeuwe. Ideaal zo' n Peugeot Berlingo: alles past erin.  Na anderhalf uur is de boot leeg. Schoonmaken doen we later deze week.

Dan komen we thuis: ook weer mooi hoor! Deze aanlegplaats is ook schitterend!

We ronden af met een etentje in Hindeloopen. We hadden een flexibele,rustige en mooie vakantie. Veel veranderingen van plannen, veel zon, weinig regen, weinig wind en vooral veel genieten!

Morgen volgen de kengetallen van de hele reis.  Hieronder nog even van vandaag:

• Afstand : 20 km , totaal volgt ......
  • Motoruren:2,5 uur
  • Geen sluizen
  • wind: W4, temp. 18 graden
  • Havengeld: €1200,- ( per jaar haha)

7 september 2017
    En heerlijk weer geland in Tjerkwerd: oost, west, thuis best, lieve boters!
    (voor de tuin hadden jullie trouwens niet thuis hoeven te komen, die ziet er picobello uit!)
  2. Herman Groen:
    8 september 2017
    Wees welkom. Jullie waren amper binnen of de regen begon met bakken te vallen. En ook de wind doet zijn best
  3. Ytje:
    Welkom thuis, weer met beide benen op vaste wal, afkicken lijkt mij. Erg Leuk om jullie avontuur te volgen, thuis ook een prachtig plekje.
  4. Elisabeth:
    8 september 2017
    Welkom thuis op jullie prachtige landplek. Is vast weer even wennen al was het alleen maar qua slaap...
    Dank voor jullie verslagen! Leuk om mee te 'reizen' ....