Een dagje watersporten 🌧

6 juli 2020 - Meppel, Nederland

De dag begon droog maar niet voor lang. Veel wind en dan met een hoge regelmaat, dikke buien. Het kanaal is recht op de  wind, die is weer op de kop van de boot en die vaart lekker door. Wij hebben na een uur varen al een sluis die om 11:45 uur dicht gaat vanwege lunchpauze 12-13u. Ze moeten nl. om 12 uur dan klaar zijn met de schutting. Arbo-wetgeving! Uiteindelijk komen we tegen 14 uur uit de sluis. Het verval in de sluizen is groot: ruim 5 meter per keer. We komen van hoog veen (vandaar Hoogeveen) en gaan naar laag veen.
In totaal 3 sluizen gehad en nog een stel bruggen. De hele dag lekker kijken naar de luxe en hele grote huizen op hele grote percelen. En steeds maar denken: mooi maar niet om hier te wonen. 😉

Dan komen we aan in Meppel. We willen een wasje draaien maar de wasruimte sluit  om 17:30uur. Dat lukt niet meer.  Ze geven geen sleutel te leen dus dan maar even uitstellen die was.  We hebben nog genoeg schoon 😅
Daarna lopen we in 10 minuten naar AH. Inkopen doen voor 3 dagen want je weet nooit waar je terecht komt.

We hebben vandaag 33 km gevaren in ruim 5 uur.