Op dicteersnelheid door de Weerribben

15 oktober 2018 - Meppel, Nederland

Om 10 uur vanochtend voeren we verder de Linde af. Dag Kuinre, met je mooie straatjes en je beperkte aanlegplaatsen.;)   Als je je eigen grondankers meeneemt, kun je daar goed liggen. Mooie lange kanten maar geen enkel afmeerpaaltje/ring op 3 plekjes na. In deze tijd is dat geen punt: we waren de enigen. De diepte van de Linde is niet veel: 1.10 meter ondiep. Genoeg voor ons. Bovendien blijft het een mooi, kronkelend riviertje.

Als we door Ossenzijl, Overijssel varen is het nog steeds heel stil. In de huisjes in de Kalenberggracht is het ook rustig. Veel vakantiehuisjes te huur. Het zijn prachtige huisjes op mooie plekjes. Er wordt gewandeld en gefietst door de Weerribben. Daarna via de Beulakerwieden door de sluis naar Meppel. We passeren eerst een grote containeroverslaghaven. Altijd mooi om te zien hoe zo’n container opgetild wordt en op een boot of op een vrachtwagen wordt geplaatst. Alsof het een Legosteentje is. ( zie videootje) .

We leggen om 16 uur aan in de passantenhaven van Meppel aan een kantje.  De havenmeester komt direct. Hij kan daarna naar huis want het is de hele dag al stil. Hij was om half 9 begonnen.

Wij lopen even Meppel in. Best leuk centrum.

Als we terugkomen zitten we tot half 8 buiten ( het is dan donker). De temperatuur is heerlijk.

Vanavond weer een serie kijken: Irene Hus (scandi-thriller)

De weersvoorspelling is ons goedgezind! 😎.

1. Herman Groen:
    16 oktober 2018
    Ik ken de streek redelijk goed uit mijn kindertijd (en ook wel van later). Leuk jullie visie te lezen en te zien (op de foto's). Wat een boffers zijn wij (en jullie in het bijzonder) toch met dit heerlijke weer!