Weer Drenthe in

18 mei 2022 - Assen, Nederland

Vanochtend liggen we om 9:30 u voor de Eelderbrug. Ze trekken er 1,5 uur vooruit om bij de Julianabrug te komen. Er ligt nl. ook een spoorbrug tussen. Ik druk op de knop voor een opening me niet realiserend dat daar de luidspreker naast zit ! Ik loop zowat een gehoorbeschadiging op als ik direct antwoord krijg na m’n melding 🙉. Al met al zijn we om 11 uur door de Julianabrug. Helaas achter 2 dikke vrachtschepen die voorgaan. Zij varen heel langzaam (6 km/uur). Het voordeel is dan wel weer dat we alle brugopeningen meepakken ( zonder sluiting tussen 12 en 13!) De eerste sluis bij De Punt ( jawel wie kent em niet) gaan de vrachtschepen afzonderlijk geschut worden. Dus dat betekent wachten. ( 1,5 uur) Het is mooi weer en we zitten lekker in de zon.  Het valt ons we op dat we veel uren op de boot doorgebracht hebben met wachten deze vakantie;) Daarna gaat t allemaal vlotter.  We varen met nog 3 andere boten naar Assen. Inmiddels zitten we 6,50 meter boven NAP.
In Assen zijn we weliswaar te laat om in het centrum te kunnen liggen maar nu liggen we in een kleine havenkom waar we vroegah(!) ook wel kwamen. Er is stroom en je bent vlakbij de supermarkt. Je ligt heerlijk rustig. Morgen door de sluis en het nieuwe kanaal dwars door Assen naar het centrum. Daar blijven we dan een paar dagen liggen. Zaterdag weer verder!

1. Ben:
    18 mei 2022