4. Fietsen op Schiermonnikoog

15 juli 2018 - Schiermonnikoog, Nederland

Het was vandaag zelfs warm op het eiland. We hebben een fietstocht gemaakt op onze kleine bootfietsjes. Wel met 3 versnellingen en die hadden we ook wel nodig met de duinen. Eerst langs het Wad gefietst en naar een baken in de Kwelderpolder gelopen. We namen onze eigen wandelroute en die was mooi maar wat lastiger lopen tussen de doornenstruiken en zanderige heuvels door dan de , naar wat later bleek, de normale gebaande paden. Het uitzicht over de leeggelopen kwelders, was de moeite waard.

Als we onze fietstocht vervolgen komen we bij......de noordelijkste strandlocatie van Nederland: de Marlijn. Het was daar gezellig druk maar we hebben een lekkere salade gegeten in de schaduw op t terras.

We fietsen naar de rode vuurtoren. 24 uur per dag is deze bezet. 2000 watt is de lamp in de vuurtoren. Valt best mee. Er is nog een toren dat was een vuurtoren en later een watertoren! Niet meer in gebruik.

Als we de meeste paden hebben gefietst, komen we bij de jachthaven uit. Daar ploffen we lekker neer. De wind komt inmiddels uit het oosten en is heerlijk koel.

Om 17 uur kijken we naar de WKfinale op de IPad. Leuke uitslag voor onze Franse vrienden!

Ondertussen hebben we een probleempje met onze walstroomvoorziening. Morgen onze monteur bellen en dan maar zien. We gaan in ieder geval morgen terug naar het Lauwersmeer varen met het tij van 14 uur. Schiermonnikoog was zeer de moeite waard. We komen zeker nog eens terug.

Update over ons walstroomprobleempje: is opgelost! Te weinig walstroom voor onze lader. Nu een ander walstroompunt en alles doet t weer en nog......misschien blijven dan toch nog een dagje liggen en wandelen. Haha: voor de goede orde: de boot ligt en wij wandelen. Of toch wat anders doen, we weten het nog niet.

1. Elisabeth:
    15 juli 2018
    Ik zeg: TOPdag! 👍
    Leuk om weer met jullie mee te ‘reizen’.