Fietsen aan de westkant van de IJssel

22 augustus 2020 - Deventer, Nederland

Dikke wind vandaag maar we laten ons niet afleiden: fietstocht uitgestippeld aan de overkant van Deventer: Twello e.o. Een fietstocht van zo’n 45 km. We bellen een fietsenwinkel of zij nog 2 E-bikes in de verhuur hebben a €25,- per bike.  Op onze vouwfietsen gaan we ze ophalen. We krijgen een (heel degelijke) fietstas mee waar we onze acculaders en andere spullen in kunnen doen. Heel handig, moet ik toegeven! Het is lastig om de stad uit te komen omdat de route over de markt gaat en daar mag je niet komen met je fiets (Corona!) . Ook niet lopend. Gelukkig helpt de Gps in de knooppuntenapp en komen we  weer terug op de route.  Met het veerpontje naar de overkant. Oeps: mondkapjes vergeten mee te nemen maar dat blijkt niet nodig! Ik begrijp het niet meer zo goed, blijkbaar niet als OV aangemerkt.
De fietstocht is afwisselend: zgn. coulissenlandschap. Dwz.: bossen en weilanden wisselen elkaar af. Bij Teuge zien we de zweefvliegtuigen de lucht in getrokken worden. We lunchen op een bankje want er was geen restaurant te vinden. Gelukkig hadden we daar rekening mee gehouden. Terug in Twello strijken we neer op een terras en dan barst de regenbui los. Die duurt een uur. Tijd genoeg voor een drankje dus!
Het laatste stukje terug, weer met de heen- weer pont, fietsen inleveren en op eigen fietsjes terug naar de boot. Dan is het borreltijd. We sluiten de dag af met een lekker etentje in het haven restaurant waar ik een hele zeebaars verorber! Mjammie 😋

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl