Friesland uit, Drenthe in

16 juni 2021 - Assen, Nederland

We verlaten Appelscha. De drukke weg naast de vaart gaan we niet missen. Veel landbouw- ( =zwaar) verkeer raast langs. Drukte.
We doen wat draaibruggen die door kinderen op de kant worden bediend.  Verder nog 2 sluizen en dan zijn we Friesland uit. De bruggen in Drenthe hebben lunchpauze dus wachten we een uurtje. Boekje erbij, geen haast.
In de Drentse hoofdvaart worden de bruggen bediend. Dat is handig en gaat lekker vlot. Er wordt veel gebouwd en gerenoveerd aan de kant. Mooie huizen hoor, maar ook hier gaat veel verkeer langs.
Het is prachtig weer om te varen. Een duik in het water zou wel lekker zijn maar t ziet er niet zo schoon uit. Helaas! In Assen liggen we in een doodlopend kanaal. Dat is de passantenhaven.
Er ligt nog 1 plezierboot. Dus plek genoeg. Stroom op de kant en douches in het havengebouwtje. Alles tegen betaling met €0,50munten. Dat is nog lastig want ze willen geheel tegen de coronamaatregelen in dat we contant geld halen om te wisselen. Dus op zoek naar een geldautomaat. Ze hadden er al meer klachten over gehad. Het is wel gelukt allemaal 😁. Nog even Assen centrum in om een ijsje te eten!
We blijven hier tot zondag, na Roosje’s verjaardag. 😎 Trouwens ook hier een drukke weg, 😅

gevaren afstand: 18 km

aantal uren: 5 uur 😅