Een Hanzestadje en een eiland

16 oktober 2018 - Kampen, Nederland

Eerst nog wat water getankt, vooral de drinkflessen want we drinken wat af met dit weer. Daarna varen we op ons gemakje Meppel uit.

We komen langs het oude plaatsje Hasselt aan het Zwarte Water. We hebben daar 1 keer in het grachtje in de ‘stad’ gelegen met ons doerakJe. Zo’n 20 jaar geleden was dat. Daar hebben we toen My first Sony gekocht voor Roosje haar verjaardag. Nu leggen we aan omdat we geen idee meer hebben hoe het plaatsje eruit ziet.

Het is een  klein dorpje met hele oude (1629) gebouwen en een hoge kerk. Er is niet veel meer te verkrijgen. Als we een rondje hebben gelopen, gaan we door.

Via de Spooldersluis bij Zwolle komen we op de Geldere IJssel. Het water is net als op het Zwarte Water, laag. De boten varen in het midden. Er zijn er maar weinig trouwens.

We varen voorbij Kampen En leggen aan bij een verlaten eilandje  waar de Geldere IJssel in de monding van het Ketelmeer uitkomt.

Het eilandje is verlaten. Een mooi kommetje met aanlegplaatsen. Op de kant zijn een paar  speeltoestellen. Er zijn ook jonge kersenbomen en perenbomen geplant.

Wij liggen hier mooi!