Herfsttemperaturen op t water

30 april 2019 - Earnewald, Nederland

Met dit koude weer zijn we heel blij met onze kachel en warme douche aan boord. Onze buren van vannacht waren de echte bikkels: met z’n 6- en in een open zeilbootje. Vannacht sommigen van hen in een tentje op de wal, anderen in de boot onder t zeil, ‘ s avonds bij een broodnodig, warm kampvuurtje. Het zag er wel zo uit dat ze het gezellig hadden met elkaar.

Toen wij gingen varen vanochtend, konden we natuurlijk niet achterblijven bij onze ‘buurbikkels’! Dus met wanten en sjaals en muts op, 3 lagen kleding varen we buiten sturend , verfrissend via Akkrum, het Pikmeer naar Eernewoude: kleine 20 km gevaren.

Eernewoude is heel erg rustig! Toch wel bijzonder in de meivakantie. Er is niets veranderd sinds we hier zo’n 20 jaar geleden al kwamen.  Het speelschip waar Renée en Roosje altijd op speelden is er nog steeds.

We leggen aan omdat we willen uitvinden of we vanavond naar de voetbalwedstrijd Tottenham - Ajax in een kroegje kunnen kijken. Nou, nee dus! Er zijn wel 4 restaurantjes waarvan er slechts 1 open is en die heeft geen tv! Klaar dus, niks meer te doen in Eernewoude. Wel leuk om er even door te lopen ( 10 minuten en dan ben je rond) .

We varen verder en gaan ergens aan een mooi eiland in de Alde Feanen liggen. We gaan de wedstrijd op 4G kijken op de laptop in onze eigen varende kroeg. Lekker met een biertje en een wijntje erbij!

Morgen naar Wartena en daarna zakken we weer af naar beneden. Donderdagavond thuis voordat de winter invalt☃️😜

Maar zo ver is het nog niet: nog even lekker varen en frisse neus halen: heel gezond 😊

1. An:
    1 mei 2019
    Hoi Alletwee,
    Behalve optimist zijn jullie ook doorzetters. Respect hoor.

groeten An