Weer naar huis

18 oktober 2018 - Tjerkwerd, Nederland

Vannacht was het zoooo stil. Logisch want we waren helemaal in ons eentje op die plas (naast het vaarwater). De houten botter die er ook lag (voor anker) was verlaten. Dat kan dus gewoon: je schip op t anker leggen en dan ga je van boord. Wij zouden dat niet zo snel overwegen. Wij willen niet eens van boord op zo‘n mooi plekje.

Vanochtend was het grijs weer, niet koud(16grd.) en een windje NO3.  We zijn best dichtbij huis. Wat te doen? Omvaren en nog een nachtje pakken ergens en dan morgen naar huis of toch vandaag? We hebben nl. wat allemaal gezellige afspraken dit weekend en volgende week, dus we moeten sowieso terug.

We gaan varen en besluiten na wikken en wegen 🙃 om door naar huis te gaan. Thuis is ook lekker, ruimte en stilte.

Als we terugkomen in de haven, ruimen we op. We maken nog niet de boot leeg, misschien zit er nog 1 weekendje in. Als toetje, niet om het af te leren sant dat is onmogelijk 😉😊

1. Elisabeth:
    18 oktober 2018
    Heerlijk , die stilte overal. Of het nou in het Waterhuis is of in het Weilandhuis...
  2. Conny:
    Klopt helemaal☺️
  3. Annelies:
    18 oktober 2018
    Vind het wel leuk klinken, dat toetje van jullie!
    Gewoon straks weer even boteren en er lekker van genieten of er lekker van "smikkelen"!😊
  4. Herman Groen:
    19 oktober 2018
    Dank voor al jullie verhalen.