12. Rietwandeling en varen naar Terherne

22 augustus 2018 - Terherne, Nederland

Windstil was t vanochtend en warm maar geen water om in te duiken. Blauwalg op de app aangegeven, helaas!   We gaan aan de wandel. We volgen de rode pijltjes en lopen door het veengebied met hoog riet een ronde van zo’n 7 km in 1,5 uur. Het is een behoorlijk temperatuurtje tussen dat riet, zo’n 26 grd. Gelukkig hebben we water mee. We kijken in de vogelhut maar de vogels zijn blijkbaar nog op vakantie. 🐧. We komen niemand tegen maar dat is misschien niet zo gek met dit weer 😅.  Als we terug zijn waait een inmiddels een windje en gaan we weg. Varen is dan heerlijk. Langs Heerenveen en daarna even drinkwater tappen bij de haven net na Heerenveen ( Nannewijs)  We meren eind van de middag af in de buurt van Terherne. Een drukte van bootjes op t water: vooral dagbootjes. Het was een mooi dagje. Vanavond voorlopig even ons laatste bootavondje.  Maar het seizoen is nog niet over.

Voor de statistieken:

Dit seizoen zijn we tot nu toe : 54 dagen aan boord geweest, 184 uur en 1452 km gevaren. Het aantal sluizen tot nu toe dit seizoen is 46!  Man man wat een druk leven hebben we😉😎

1. Ben:
    22 augustus 2018
    Voorheen onze achtertuin......
  2. Elisabeth:
    23 augustus 2018
    Siesa, weer een aardige staat van dienst met jullie heerlijke schip!
    Veel beleefd, veel gezien, veel genoten: TOPTIJD!