Van zuid naar noord Nederland

6 juli 2018 - Tjerkwerd, Nederland

We hadden een prima ontbijt in Zuidzande. Ook de glutenvrije variant was uitgebreid en lekker. Daarna toeren we door Zeeland via Berkel&Rodenrijs naar huis.

Niet in één keer uiteraard maar via de binnenwegen en de snelwegen. Als je max. 100 km/uur rijdt met de cabrio kan dat best. In de tunnels is het wel een aanslag op je gehoor! Dopjes zouden geen kwaad kunnen. Nu hadden we deze dag best wat tunnels, daar in het Rijnmondgebied.

De eerste koffiestop doen we in Veere. Het is nog niet druk met vakantiegangers, behalve de Duitsers. Die zijn er altijd en overal :). We willen over de Brouwersdam want dan kunnen we daar lunchen aan het strand.  Helaas, afslag gemist  voor het Noordzeestrand .... en wij houden niet van terugrijden , dus wordt het Ouddorp. Lekker buiten onder de parasol op het terras eten we wat.

Dan door op de snelwegen naar Berkel waar we eventjes onze kleine mannetjes gaan bezoeken.

Na 16 uur door de Randstad naar het noorden rijden betekent: ploegen door het fileverkeer. We kiezen voor plan B: langs de kustweg. Dat rijdt lekker door en is een stuk rustiger en vooral leuker om te zien.

Onze laatste stop is in Den Oever, waar we heerlijk afsluiten met een etentje in het visrestaurant aan de haven. Daarna is het nog maar 30 minuten naar huis.

Hele leuke vakantie met stralend weer, leuke bruiloft, leuke routes, aardige Engelsen, leuke boottochtjes. We hebben 1350 km gereden op onze motorboot op wielen!

1. Annelies:
    8 juli 2018
    In een week tijd heel wat kilometers gereden, lieve lui en we hebben lekker meegereden, zo via het blog.
    Vakantieweek achter de rug en nu weer gaan genieten van het Friese land: ook niet verkeerd!