Rust en ☀️ in Overijssel

13 september 2022 - Nederland, Nederland

Vanochtend uitgeslapen bij Marekrite “Gedenknaald” in de Goot.  Hebben we toch nog een keer in de goot gelegen! Is goed bevallen;) lekker rustig want we werden pas om 9 uur wakker.
Lekker vaarweer vandaag. We varen richting het Zwarte water en dan moet je afslaan naar het smalle Scheepvaartgat ( zo heet t echt!:)). Rechtdoor varen wordt afgeraden met een gewoon wegverkeersbord “ verboden in te rijden”. Het is daar heel ondiep. Je ziet de zilverreigers daar tot hun knieën in het water staan.
Via Blokzijl ( dorpsfeest met vlaggen en podium) varen we door naar de Weerribben. De meeste vakantiehuizen zijn onbewoond. Dus wie zin heeft: er is genoeg te huur.
We meren af aan een kantje. Poetsen de boot voor een deel en lezen een boekje. S avonds komt er mist over het water en de rietvelden. Er wordt blijkbaar ergens iets verbrand: er hangt een benauwde lucht! T lijkt Yosemite wel 😜

Morgen fietsen is t plan en daarna verder door naar Friesland

1. Irving Raghunath:
    14 september 2022
    Ik moest even googelen wat Yosemite is. En weet dus nu waar die ligt. Van de vorige vakantie dus.
  2. Conny:
    14 september 2022
    Ja klopt ook maar Roosje en Rutger waren daar deze week en hadden last van de bosbranden en de brand lucht, vandaar ☺️