Vaarklaar

15 april 2019 - Heeg, Nederland

Met verse verf onder en boven klaar voor 2019

Oké, ik geef het toe: we hadden dit jaar al 1 x eerder gevaren: eind maart. Toen brachten we de Noardersinne ‘binnendoor’ van Heeg naar Harlingen, voor een onderhouds-schilderbeurt. Toen hadden we prachtig vaarweer, maar niks in dit blog daarover!  Vandaag gingen we de boot ophalen en toen hadden we weer prachtig vaarweer! Wat een mazzel!

Eerst even koffie in de verfhal van René Hoekstra, onze schilder van t eerste uur van de Noardersinne. De boot was helemaal klaar en lag te ‘shinen’ in de loods. Jachtwerf Bijko gaat de boot te water laten. Ze kwamen met trekker en trailer de boot ophalen om haar over de weg te brengen naar de te-water-laat- plaats!

Omdat het zo’n bijzonder proces is altijd weer opnieuw, om zo’n groot schip weer in z’n ‘natuurlijke leefomgeving’ 😉 te krijgen heb ik bij dit blog filmpjes gedaan.  Kijk en verbaas je over het precisiewerk van de mannen!

Daarna varen we via de Waddenzee, door de sluis bij Cornwerderzand via Workum weer terug naar Heeg. Wat een lekker tochtje vandaag: zon en NO4! In Heeg ligt ze nu te wachten op al onze spullen die weer aan boord moeten komen. 😅

Vaarseizoen 2019 is geopend🎉

1. Wilma:
    15 april 2019
    En er wordt een lange warme periode voorspeld! Wij schuiven onze spullen op de 18e naar binnen, hopen dat de sloten dan ook in de deuren gezet zijn en dan ook lekker met 'boatsie' op pad!
  2. Conny:
    15 april 2019
    Wilma, dat is een heel goed plan! Lekker doen!
  3. Elisabeth:
    Fijne zwerverijen-op-het-water gewenst!
  4. Annelies:
    16 april 2019
    Heerlijk weer met de boot op pad, lieve lui! De Noardersinne ziet er weer uit om door een ringetje te halen. Nu ja, een flinke ring dan 😂
    Mooie kopfoto trouwens!
    Liefs van het bergvolk voor het watervolk
  5. An:
    17 april 2019
    Ik wens jullie een hele mooie zomer vol vaarplezier met veel mooi weer. Behouden vaart!
    groetjes An