Naam:
Foto’s:
1444
Video’s:

Over ons

Sinds 2002 varen wij, Wolter en Conny , met ons tweede "huis" de Noardersinne.

De Noardersinne is een stoere  Barkas 1100C AK gebouwd in 1992 door de Bouma werf uit Harlingen. De C staat voor een verlaagd achterdek. Gewicht: 12 ton, lengte: 11 meter.

We hebben al heel wat vaaruren op dit schip gemaakt,  ruim 6300 motoruren. In 2002 toen we in bezit kwamen van deze boot stonden er 750 motoruren op de teller. Dus we hebben haar wel goed laten werken!

Het is een comfortabel schip met  4 vaste slaapplaatsen, een lekkere douche, 2 toiletten, bij iedere slaaphut 1! De  buitenstuurstand is op een soort verhoging waardoor je goed overzicht hebt en lekker buiten kunt sturen. Bij echt slecht weer gaan we naar binnen: een binnen-stuurstand. De achterkajuit is mooi laag gebleven en het dek is open.

Een fijn schip voor grote wateren en hele kleine watertjes ( doorvaarthoogte < 2.50m) .

Over onze reis

Onze reizen doen we tegenwoordig met z‘n 2-en. Toen onze 2 dochters  nog meegingen was het  schip ook ruim genoeg. Ons vaargebied is in het voor- en naseizoen in Friesland , IJsselmeer en Waddenzee. In de vakanties maken we lange tochten door Nederland, met uitstapjes naar Duitsland we zijn ook vaak in België en Frankrijk (Parijs!) geweest.

Bezochte landen

Wij hebben 6 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Portugal, Verenigd Koninkrijk.